Suomisportista ostaminen helppoa – 76 % kokee palvelun hyväksi tai erinomaiseksi  

Kyselytutkimukseen vastasi 6 600 Suomisportissa asioinutta

Kysyimme lähes 100 000 viimeisen vuoden sisään Suomisportissa asioineelta, miten he kokevat asioinnin palvelussa. Tavoitteenamme oli selvittää, miten Suomisport koetaan urheilun omana verkkokauppana sekä erityisesti asiointikokemuksia pelipassien, lisenssien sekä urheiluvakuutusten ostoista.

”Palvelunne tekee harrastamisesta entistä helpompaa – tämä mahdollistaa keskittymisen olennaiseen eli itse liikkumiseen” 

23,4 % vastaajista mielestä palvelu on erinomainen ja 52,8 % mielestä hyvä.  Koko Suomisport-palvelu sai arvosanaksi asiakkailta 3,9 asteikolla 1–5 (heikko – erinomainen) ja runsaasti kiitosta ja palautetta. Suomisportin tavoitteena on tehdä sporttiarjesta helpompaa ja sujuvampaa.

”Palvelunne on hyvä. Pysykää kehityksessä mukana ja harrastaminen on entistä leppoisampaa.”

”Palvelun ja sovellusten käyttö on todella mutkatonta ja intuitiivista – sellaista, mitä̈ kaipaisi kaikilta sivustoilta, joilla joutuu asioimaan.”

”Teette hyvää työtä! Great job guys”.

Ostaminen on helppoa ja urheiluvakuutuksen osto verraten muihin vakuutushankintoihin sujuvaa

Suomisportissa asioineet kokivat ostamisen erittäin helpoksi ja sujuvaksi, arvosana 6 600:lta käyttäjältä on 4,1. Suomisportissa asiointi muihin vakuutushankintoihin verrattuna koettiin helpoksi.

”Vakuutuksen voi ostaa helposti netistä, mikä on usein muiden vakuutuksien kohdalla hankalampaa. Maksaminen ja kaikki sujui helposti ja luotettavan tuntuisesti”. ” Näin ikämiehenäkin asiointi oli mielestäni suhteellisen helppoa”.

”Palvelussa on helppo asioida ja hommata tarvittavat lisenssit tai vakuutukset, jätte bra.”

82,5 % vastaajista haluaa hankkia vakuutuksen verkkopalvelusta tai mobiilisovelluksen kautta. Suomisportin sovellus sai paljon kehuja. Vastaajat pitivät siitä, että on yksi ja sama palvelu ja sovellus, jossa voi asioida lajirajoista riippumatta. Suomisportin mobiilisovellus koettiin myös hyvin selkeäksi.

Puhelimella asioidessa vakuutuksen ostaminen koettiin helpoksi, mutta myös kehitettävää löytyi.

”En pystynyt ostamaan vakuutusta tai lisenssiä̈ Suomisportin mobiilisovelluksesta, vaan Suomisport aukeni selaimeen.”

Suomisport on jatkuvasti, asiakkaiden tarpeista nopeasti kehittyvä palvelu. Lisenssien, pelipassien ja vakuutusten ostoon onkin jo pian tulossa muutos. Ostaminen Suomisport-sovellukseen on rakenteilla. Kokonaan uudistunut Suomisport-sovelluksen ostoputki julkaistaan kesäkuussa 2024.

Kiitoksia ja rakentavaa palautetta palveluun

Vertasimme kaikkien käyttäjien palautetta aiemmin seurakäyttäjiltä keräämäämme palautteeseen. Palaute ja palvelun kehityskohteet olivat pitkälti samoja. Liikuntaseteleitä kaivataan maksutavoiksi sekä parempaa viestintää ja sähköpostiviestinnän mahdollistamista palvelussa.

”Tehkää ihmeessä sähköpostiviestintä mahdolliseksi Suomisportissa. Kaikilla ei vielä ole mahdollisuutta käyttää mobiilisovellusta täysipainoisesti (esim. ikäihmiset).”

”Markkinoikaa seuroja hyödyntämään Suomisporttia.”

Näihin kehityskohteisiin palvelukehityksessä onkin jo puututtu ja uutta on kehitteillä. 

Suomisport-tiimi kiittää vastaajia palautteesta ja kaikista ihanista, kannustavista kommenteista.  Kyselyyn vastanneiden kesken on arvottu Olympialaisten tuotepaketit. Onnea voittajille!

”Kiitos, että olette tarjonneet helpon ja yksinkertaisen alustan, joka auttaa lukuisia seuroja ja liikkujia Suomessa. Tämä mahdollistaa keskittymisen olennaiseen, eli itse liikkumiseen. Toivotan kaikille iloista ja aurinkoista kesää! ”

The post Suomisportista ostaminen helppoa – 76 % kokee palvelun hyväksi tai erinomaiseksi   appeared first on Suomen Olympiakomitea.