Aleksi Tuononen: Suomisportin asiakaspalvelu elää käyttäjien mukana

Suomisportin tavoitteena on helpottaa koko urheiluyhteisön arkea. Suomisportin uusi Seurapalvelu tarjoaa kaikki seuran digityökalut yhdeltä alustalta. Suomisportin taustalla vaikuttaa moniosaava työryhmä sekä iso joukko it-kehittäjiä. Palvelua kehitetään yhteisökehittämisen periaatteiden mukaan – palvelua käyttävät ovat osa Suomisportin kehittämisen joukkoa.

Suomisportin asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 8–16 ja auttaa seuroja ja liittoja Suomisportin käytössä ja käyttöönotossa. Asiakaspalvelu kerää myös käyttäjien palautetta palvelun jatkuvaan kehitystyöhön. Kehitystyössä nousee ensisijaiseen rooliin palvelun käyttäjien kuuntelu. Käyttäjäpalautteen vastaanottaa ensimmäisenä Suomisportin asiakaspalvelu, mistä seurojen ja muiden käyttäjien kehitysideoita viedään eteenpäin.

Asiakaspalvelu Suomisportin käyttäjien ja kehittäjien kohtaamispaikka 

Asiakaspalvelu yhdistää Suomisportin kehittäjät ja palvelun käyttäjät. Siksi asiakaspalvelua voisikin luonnehtia tietynlaiseksi palvelun eri käyttäjäryhmien – lajiliittojen, urheiluseurojen, liikkujien ja vanhempien kohtaamispaikaksi – kuulemme ja näemme palautteen ansiosta sen mitkä asiat toimivat ja mitä tulee vielä työstää.

Asiakaspalvelutyössäni kun kehitysideoita nousee esiin, on tärkeää viedä niitä eteenpäin. Palveluun rekisteröityy jatkuvasti uusia urheiluseuroja sekä käyttäjiä ja tämän ansiosta myös palvelun käyttäjäkokemukset laajenevat. Uusia havaintoja nousee esiin jatkuvasti ja näihin on pystyttävä reagoimaan.

Kysymyksiä seuroilta tulee päivittäin. Urheiluseurat kaipaavat ohjeita siihen, miten asioita palvelussa on käytännöllisin hoitaa ja millaisia ratkaisuja olisi kannattavaa tehdä. Seurat välittävät meille myös Suomisportia käyttävien lasten kehitysideoita ja me otamme kopin niistä.

Uuden äärellä: Siirtymä digitaalisen toimintaympäristöön saa jännittää

Siirtymä uuteen digitaaliseen ympäristöön tai palveluun saattaa mietityttää. Uuden palvelun käyttöönotto on aina monella tapaa jännittävä prosessi, kun tutut toimintamallit saavat uusia muotoja. Muutokset vaativat rohkeutta. Suomisportin asiakaspalvelu seisoo urheiluseurojen tukena muutostilanteessa.

Jotta Suomisport toimii ja saa jalansijaa myös tulevaisuudessa, on palvelua kehitettävä yhdessä kaikkien sen parissa toimivien kesken. Ilman käyttäjiä ei olisi myöskään itse palvelua – tämän on meillä kirkkaana mielessä.

 

Suomisport asiakaspalvelu auttaa osoitteessa: https://www.tuki.suomisport.fi/yhteydenotto
Seura- ja liittokäyttäjille tarkoitettu Tukisivusto: https://www.tuki.suomisport.fi/
Lisätietoa Suomisport Seurapalvelusta: info.suomisport.fi/seurapalvelu/

 

Tule kuuntelemaan uudesta Seurapalvelusta – miten digitalisaatio haastaa myös urheiluseuroja ja miten voitte olla kehityksessä mukana: 

9.11. klo 15–16
18.11. klo 15–16
26.11. klo 15–16

The post Aleksi Tuononen: Suomisportin asiakaspalvelu elää käyttäjien mukana appeared first on Suomen Olympiakomitea.